יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

דברים יפים ומשמחים וכמה טיפים על סטייליניג לצילום

  מכירים את העקרון של התכווננות? אם אתם רוצים משהו - תתכווננו אליו. מחפשים חניה? תדמיינו אותה. רוצים להצליח במשימה מאתגרת במיוחד? נסו לראות את עצמכם מצליחים כולל כל הפרטים הקטנים ותחושת הניצחון שאחרי. בימים האחרונים אני מתכווננת לשקט ושלווה, ליופי וגם לתמימות. יותר מדי ימים קשים עברו אלינו לאחרונה ונראה היה שמרוב שדיברנו על הקושי הוא רק הלך והתגבר. אז עכשו אנחנו משנים כיוון, מוכנים?

  בפעם הראשונה שנתקלתי בדברים של מיכוש אני פשוט נדהמתי. אני יודעת שזה נשמע קצת מוגזם בכל זאת מדובר באיורים, אבל הרגשתי כאילו מישהו צייר לי עולם ילדותי מושלם, מלא בתום ואהבה לדברים הפשוטים והמשמחים. חיות, פרחים וילדים משחקים. בצעד יוצא דופן מבחינתי, פניתי למיכל גל-מרקו שהיא היוצרת של מיכוש וסיפרתי לה כמה התחברתי לעבודה שלה. 

  מיכל התגלתה כבנאדם רגיש וקשוב, עם המון טוב לב ורצון לעזור. אפילו בסיפור החיים שלנו הצלחתי לגלות כמה קווים משיקים. מפה ומשם דברים התגלגלו ולימים מיכל אף עיצבה לי את הלוגו שלי שעד היום - וזה כבר כמה שנים אחרי - אני מרגישה שהוא פשוט הצליח לתפוס את מי שאני בצורה המדויקת ביותר.



בהפקת הצילום שעשיתי עם הדברים של מיכוש, צילמתי כמה 'פקשוטים' שזה צילום מוצר על רקע לבן של המתלים המתוקים שמיכל עיצבה ולאחר מכן גם צילומי אוירה. צילומי אוירה נועדו לחדד את המאפיינים היחודיים של המוצר ואת הפוטנציאל שיש לו.






הדבר הראשון שאני עושה בצילומי אוירה, זה לשבת עם דף ועט ולרשום את כל האסוציאציות שעולות לי כשאני מסתכלת על המוצר. אז הדבר הראשון שעלה לי לראש היתה נתינה מכל הלב. הכרטיסים של מיכל מצוירים במכחול דק עם ירידה לפרטי פרטים ומתאימים למתנות מושקעות שמוכנות באהבה רבה. כמו בתמונות האלה:




אסוציאציה נוספת היתה חדוות יצירה. אחד המוצרים הפופולריים של מיכוש הוא ספר מדבקות מקסים, שאני אישית מאוד אוהבת להשתמש בו בעבודות שנטע ואני מכינות. נטע כבר יודעת שכשאני מוכנה להשתמש במדבקות האלה זה סימן שמכינים יצירה שווה במיוחד.




לפעמים אין צורך לביים את הדימוי שעולה בצורה כל כך מוחשית וניתן להסתפק בחומרים או צבעים שיעזרו להעביר את המסר. הדף עם הדוגמה של העלים בסגנון רטרו התחבר לי עם הדמות של הילדה עם הקוקיות.



והרוך של השמיכה פשוט הרגיש לי נכון לתמונה הזאת שעוטפת אותי באהבה:



אבל לא כל מוצר מעלה אצלי רגשות, מטבע הדברים. וכמובן שגם אני בתור צלמת לא מצלמת רק דברים שאני מתחברת אליהם. לפעמים מספיק להסתכל על האסתטיקה של המוצר ומשם לצאת למרכיבים שאני רוצה שיהיו בתמונה. לדוגמא, בתמונה של המגש הוצאנו את הדברים שהיו מצוירים עליו (כוס קפה, ביסקוויט ופרחים) מהדו-מימד לתלת-מימד:



או להוסיף בובות שמזכירות את הדמויות המצוירות על המחברות:




ופה פשוט השתמשתי באסתטיקה הנקייה של דף המדבקות, כדי ליצור איזשהי קומפוזיציה נייטרלית: שחור-לבן-עץ וזהב עם צורניות גיאומטרית שכזאת. יצא קצת שונה אבל אני אהבתי.



מעבר לזה, פרחים ואוכל זה מהדברים שמצטלמים מצוין- אם יודעים לצלם אותם טוב. הם מעבירים את הטקסטורה העדינה ואת תחושת המתיקות.





אם עשיתי לכם חשק, אני מצרפת לכם קישור לחנות של מיכל

.

6 תגובות:

  1. אין על המוצרים של מיקוש :-) והצילומים מקסימים !

    השבמחק
  2. מקסים. גם המוצרים וגם הצילום. כיף לשמוע על החשיבה שמאחורי הקלעים :)

    השבמחק
  3. איזה שילובים יפים... רואים שאת חושבת על כל פרט הכי קטן! הסוכריות הצבעוניות, הצמר שעוטף בחום... ממש קונספט שלם לכל תמונה... וכמובן שאין כמו הספר של מיקוש בכדי לעורר את היצר היצירתי....

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה קרן, בהחלט ככה. שמחה שרואים את זה :)

      מחק