יום חמישי, 9 ביולי 2015

בבית של היוצרת תמר סלונים ליבס

הפעם קפצתי לבקר את תמר שרובכן מכירות מהבלוג tamari & me. היה לי ממש כיף לגלות את האישה המקסימה הזו ולשוטט ולצלם בבית המעניין שלה.

הדיירים: תמר, נדב, ניר, נועה, נטע וגם 7 חתולים שתמר מגדלת בחצר (לולו, שרה, יוסי, התאומים יניב ואושרי, אינשם וימית).

מקום מגורים: אבן יהודה.




גודל הבית:  250 מטר, אדריכלות נטע דור.

שכירות/בעלות: בעלות.

כמה זמן אתם גרים כאן: 6 שנים.



עיסוק: במקור תמר למדה עיצוב אופנה בשנקר. עבדה המון שנים בתעשיית האופנה, בין היתר היא הייתה מעצבת בגדי ילדים, קניינית בגדי נשים בפולגת, והמעצבת הראשית של דלתא. כ-15 שנה תמר מלווה תלמידים לבגרות בעיצוב אופנה - הנחייה ובחינה.
בשנה האחרונה תמר גילתה את הפינטרסט ומשם הכל היסטוריה. תמר תמיד התעסקה בלוחות השראה, מאז ומעולם זה היה תחום שאהוב עליה במיוחד עוד מלימודיה בשנקר. יחד עם הפינטרסט היא הרגישה שהיא מצאה בדיוק את מה שהיא חיפשה. דרך הויז'ואל בפינטרסט ולוחות ההשראה שתמר מכינה בעבודת יד תמר הגיעה לדברים שהיא חיפשה. כרגע תמר מנהלת ומקימה לוחות בפינטרסט לאנשים פרטיים ולעסקים. היא גם מלווה אנשים בשיעורים פרטיים על הפינטרסט - איך להשתמש בו, דגש על הנראות, שיצור משהו שלבסוף יימשוך את המתבוננים.
"הפינטרסט זו פלטפורמה מדהימה. התעסקות ויצירה של לוחות השראה יכולה להביא אותנו למשהו שהוא הרבה מעבר ליצירה, משהו שיוצא מהנפש ומהנשמה ויכול לשחרר הרבה דברים בתוכנו - מראת הנפש". 





הפריט הכי אהוב בדירה: שידת מטבח בצבע תכלת, עבודת הנגרות נעשתה ע"י רוני מ"האסם" בקרית ענבים. תמר לא ידעה איך היא תיראה,היא נבנתה ללא סקיצה. בסופו של דבר היא יצאה בדיוק כמו שתמר רצתה. תמר בחרה לה ידיות שונות ומיוחדות, על מנת לתת לה עניין וחוש הומור. השידה מכילה המון אוספים שונים של כלים שתמר אוספת כבר שנים.






הפריט הכי יקר: האי במטבח (עלות של כמה אלפים). גם הפעם רוני מ"האסם" היה אחראי לעבודת הנגרות. האי בנוי מעץ אלון מלא, שלד ברזל מרובע שעליו "הלבישו" את העץ. זה הלב של הבית והמקום האהוב על תמר. 




פריט  DIY אהוב: מנורה שתמר הכינה לבתה נטע.




החדר של בתה נועה שמאוד אוהבת אוספים














מתי גילית שאת יצירתית: "בערך מהרגע שאני זוכרת את עצמי גיל חמש בערך...אני מתחילה לצייר בטירוף...ללא הפסקה כמו דיבוק.בהמשך הציורים הפכו בעיקר רק לציורים של בגדים. במקביל התחלתי לתפור בגדים לברבי שלי.

להדביק לגזור....לעשות מצרפים...לא ממש הבנתי למה זה יוביל אבל הבנתי שאני בעולם שמאוד טוב לי בו, שאני טובה בו שאוהבים את מה שאני עושה".



איך היצירה משתלבת בבית: "היצירה קיימת בבית שלנו תמיד. הילדים שלי נולדו לזה. וכולם מאוד יצירתיים. יש לי פינת עבודה. עם המון חומרים מיוחדים והילדים יודעים שלא כל דבר אני מרשה שם ...אבל שיש להם לשם גישה חופשית כמעט להכל והם בהחלט מנצלים את זה.

מעבר לזה אני חושבת שכל פינה בבית שלנו יש בה אלמנט יצירתי כלשהו...בגלל זה גם הבית שלנו עוד לא גמור. אנחנו שש שנים כאן ועוד לא סיימנו אותו, כי בכל פינה בה יש בה מחשבה יש בה יד.
אם זה תמונה שציירתי או משהו שהכנתי או משהו מעניין שקנינו, או סתם דברים קטנים ומעניינים שנותנים אווירה או טאץ' עיצובי.
אני מאמינה שבית צריך להבנות לאט מהבפנים שלו. צריך לחוש בית, לגור בו בשביל להבין מה רוצים ממנו, איזה אופי לתת לו. בית בעיני זה סוג של יצירה. הכי אישית הכי אמיתית והכי משקפת את מי שגר בו."



פינת העבודה של תמר





תובנה מהלימודים/קריירה: "כל דבר שאנחנו רואים או חווים בחיים שלנו בין אם הוא עיצובי או לא, משאיר לנו השראה, משאיר לנו משהו מאוד פנימי וחזק שלפעמים אנחנו לא מודעים אליו וזה יתפרץ או ישמש אותנו בצורה מפתיעה אפילו אחרי הרבה שנים.

הלימודים שלי בשנקר לא היו פשוטים לצד הכיף הגדול, הרבה פעמים אתה לא מבין מה רוצים ממך...בדיעבד אתה מבין מצוין והמון דברים שחוויתי ועשיתי שנים אחרי, נולדו ללא ספק מהשראה בלימודים או מדברים שחוויתי בלימודים.
כל לימודים או קורס שעשיתי אחרי והעבודות שעברתי בקריירה שלי, לימדו אותי שלכל דבר גם אם הוא נראה קטן יש משמעות ודווקא לפעמים הדברים הקטנים הם אלו שעושים את ההבדל או הייחודיות יותר מכל דבר אחר שהוא גדול וחסר משמעות.
אלוהים בפרטים הקטנים. תמיד ובכל דבר."





אתן מוזמנות להיכנס לבלוג של תמר או לעקוב אחריה בפינטרסט.

3 תגובות:

  1. מקסים. צילומים יפהפיים. אהבתי את האוספים והאהיל היפה עם הפרפרים :)

    השבמחק