יום שישי, 24 באוקטובר 2014

צילום בפלאפון - אינסטגרם , סלפי ועוד מטעמים

אתר, בלוג, פייסבוק, פינטרסט... כמה דברים אנחנו עושים כדי לשווק את העסק שלנו. היום אני רוצה לכתוב לכם על האינסטגרם ועל צילום בפלאפון בכלל. הטלפון הסלולרי הפך להיות סוג של איבר נוסף בגוף שלנו, לפעמים זה קצת מצער אותי ואני מתגעגעת לתקופה שהטלפון היה מחובר לקיר והשתלט פחות על החיים שלנו. אבל אני לא יכולה שלא להכיר בתרומה הענקית שלו לחיינו, הזמינות של המצלמה לדוגמה.

יש משפט שאומר שהמצלמה הכי טובה היא זו שנמצאת לידך וזה נכון, אין כמו פשוט לצלם ולתפוס את הרגע, אבל יש כמה צעדים פשוטים שאפשר לעשות כדי לשפר את איכות התמונות.

אור - כדי להשתמש באור בחכמה אל תצלמו מול האור אלא תנו לו לבוא מהצד. ככה הוא יחמיא לאוביקט המצולם ויוסיף לו תחושת עומק. אחת התלונות שחוזרת על עצמה בכתבות על עיצוב דירות היא שההבדל המשמעותי הוא בעיקר בתאורה ואני אומרת שכדי שהשינוי המשמעותי שיבוא לידי ביטוי יהיה סביב העיצוב של הדירה, כדאי להקפיד דווקא על תמונות מוארות של ה'לפני'





תמונות לפני ואחרי חדר שינה בעיצובה של יונית שטרן

פוקוס - המהירות של הצילום במכשיר הנייד היא איטית, במיוחד כשהסביבה אינה מוארת. לכן התמונות יוצאות מטושטשות לפעמים. יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לפתור את זה: אז הדרך הכי פשוטה היא קודם כל להשען או לפחות להשעין את המכשיר על משהו. דבר נוסף שאפשר לעשות אם רוצים להשקיע זה לחבר לפלאפון חצובה קטנטנה כזאת:

התמונה מפה



קומפוזיציה - מילה מפוצצת בשביל לשים לב מה נכנס לפריים ;-) כמו בצילום מקצועי, גם בצילום בפלאפון שימו לב מה נכנס לפריים. שימו לב מה נחתך ואיפה, אם מתלבטים תמיד עדיף לצלם תמונה רחבה יותר ואז לחתוך אותה בפקודת CROP בכל תוכנה, וגם באינסטגרם עצמה.




טיפ נוסף שקשור בקומפוזיציה היא לצלם לרוחב ולא לאורך. הנטייה הטבעית שלנו היא לצלם במאונך כי זו הצורה שאנחנו רגילים להשתמש במכשיר, אבל התמונות יוצגו לאחר מכן על מסך שסביר להניח שיהיה מאוזן ולכן כדאי מראש לצלם ככה. ויש את הסרט הטיפשי הזה, אתם תבינו את הפואנטה אחרי חצי דקה אבל זה פשוט חמוד :-)


עריכה - אני אישית מעדיפה להשתמש כמה שפחות באפקטים ולתת ליופי של האוביקט המצולם לבוא לידי ביטוי. אבל הי, בואו לא נהיה תמימים... רוב התמונות במדיה כיום עוברות איזשהו ריטוש ועיבוד לפני שהן מפורסמות ולפעמים גם פילטרים של אינסטגרם יכולים להקפיץ תמונה בכמה רמות. אחד הפילטרים שאני אוהבת זה:


פילטר EARLYBIRD
 ויש גם את זה:
פילטר MAYFAIR

האינסטגרם הוא רשת חברתית, כמו הפייסבוק, הפינטרסט וכו' שבו במסך העיקרי יש עדכון של תמונות שאנשים פרסמו ובנוסף לכך יש כלים לעריכה של התמונות שצילמת.

המסך הראשי בו אפשר לחפש ולראות תמונות מכל חברי האינסטגרם
המסך בו אתן מקבלות נוטיפקציות על חברים שהצטרפו עוקבים חדשים
המסך בו אתן רואות את התמונות של מי שאתן עוקבות אחריו ושלכן

מסך הבית - בו אתן רואות את כל ההיסטוריה של התמונות שלכן   

אז למה לך בעצם לפתוח ולתפעל חשבון אינסטגרם אם את עוד לא עושה את זה? כי אנשים שמתענינים בך וביצירה שלך, יחפשו אותך בעוד ערוצים. הם יתענינו איזה תמונות את אוהבת בפינטרסט ומה את מצלמת באינסטגרם. חוץ מזה זה כלי כייפי והרבה יותר חזותי לעומת הפייסבוק. פשוט לצלם, לעבד ולפרסם.

אז אתן מוזמנות כמובן גם לעקוב אחרי באינסטגרם (פשוט לחפש: Avivit_Weissman) והנה עוד כמה תמונות שאהובות עלי במיוחד:

















ולסיום: יש צלמת בשם נורית ירדן שאני עוקבת אחריה לאחרונה בענין רב. נורית מצלמת תמונות 'אנטי-סלפי' כביקורת על תרבות הסלפי. תמונות מענינות ומעוררות מחשבה - כי גם אם אנחנו 'נכנעים' לטרנד אנחנו עדיין יכולים לזכור את המשמעויות הנלוות לו.

צילום: נורית ירדן



צילום: נורית ירדן






צילום: נורית ירדן


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה