יום שלישי, 1 ביולי 2014

מתנות עם ערך מוסף


השבוע חגגנו יומולדת 5 לנטע, הגדולה שלי. הרבה חברים וגם משפחה פינקו אותה במתנות - בעיקר צעצועים ושימחו אותה עד מאוד.


אורחים ששאלו אותי מראש מה להביא העלו אצלי התלבטות קבועה לגבי המסרים שאנחנו מעבירים לבנות שלנו, גם בדברים קטנים כמו צעצועים ואפילו בגרביים כמו שתראו בהמשך בתמונות.



אני רוצה לגדל את נטע להיות מסוגלת לבחור מה שמתאים לה, להאמין שהכל פתוח ואפשרי עבורה.


אם היא תרצה להיות "האישה בורוד" עם כל הסממנים המגדריים הכוללים - זה בסדר גמור מבחינתי, אבל אני רוצה שהיא תדע שהיא יכולה גם להנות מספורט תחרותי, שהיא יכולה להתעניין בתחומי לימוד ריאליים, שהיא יכולה לבחור במקצועות "גבריים" ולהרוויח לא פחות מהגברים שעוסקים בהם.


בסט התמונות שצילמתי עם הפריטים המשגעים שיש בשוקה רציתי לבטא את הפער הזה שיש בין המסרים המעצימים שלנו עבור בנותינו, ובין המציאות שכוללת רכישות של עוד בובות ברבי ועוד לק צבעוני ולפעמים גם נעליים עם עקב קטן.





הקו בין ההתנסויות הנשיות הקלות האלה, לבין להפוך אותן לנשים קטנות ואפילו אובייקטים מיניים לא תמיד ברור.





בצילומים על רקע לבן בין אם זה לאטסי, מרמלדה או לחנות הפרטית שלכן, יש כמה עקרונות חשובים שכדאי לשים לב אליהם:

אם למוצר שלך יש צבעוניות מגוונת רקע לבן יעצים אותו, אך רקע ניטרלי לא חייב להיות לבן. גם רקע אפור עם גוון נקי ואחיד יכול להשיג את אותו האפקט.

שימו לב למוצרים המדליקים האלה של  Ceramica Botanica שמאוד אהבתי, יש בהם עיטור בצבע לבן ולכן הבחירה ברקע אפור טובה יותר ומדגישה את הצבעוניות של הכלים:



   

לא חייבים להשתמש ברקע מקצועי, הצילומים האלה לא נערכו בסטודיו שלי והתמונות הן על רקע של דלת לבנה + קצת הבהרה בתוכנת עריכה פשוטה. אפשר לצלם גם על רקע של בריסטול או מפל - רק כדאי לשים לב שלאחרון יש השתקפויות שיכולות להתבטא בתמונה.

על מה כן כדאי להקפיד? על ה- WHITE BALANCE. במצלמה שלכן יש כפתור שנקרא WB איזון ללבן - והוא נראה ככה:

 


כשמכוונים אותו למצב עננים נוצר אפקט חמים יותר, כשמכוונים אותו למצב של פלורסנט נוצר גוון כחלחל-ירקרק קר יותר.

 


 

מעבר למצלמה עצמה, חשוב להתייחס גם לתאורה. אור טבעי או אור מלאכותי - אני נהנית לעבוד עם שניהם, אבל אור טבעי הוא הכי זמין ופשוט להבנה. חצובה או לפחות מיקום יציב של המצלמה יאפשרו חשיפה ממושכת יותר וכך התמונה תוכל לנצל טוב יותר את האור. כיוון האור - תאורה שמגיעה מהצד תיתן עומק ותדגיש מרקמים. תאורה שמגיעה מלמעלה תשטח את התמונה.

אני רואה לאחרונה יותר ויותר תמונות, לפעמים גם של צלמות מקצועיות, שהרקע לבן עד כדי רקע שרוף. זה קורה בגלל עודף אור, אני חושבת שזה לא נכון - כדאי להשאיר צל עדין כי זה מוסיף מימד של עומק ואמיתיות לתמונה.




  זהו לבנתיים, שיהיה לכם שבוע נעים








4 תגובות:

  1. הסבר נפלא ומגיע בדיוק בזמן מבחינתי. אני בדיוק מנסה ללמוד לצלם עם רקע לבן, ללא הצלחה בנתיים (:

    יעל

    השבמחק
  2. תודה רבה יעל,
    את מוזמנת לכתוב באיזו בעיה נתקלת באופן ספציפי ואנסה לעזור בשמחה :)

    השבמחק
  3. מעולה, והתמונות מקסימות. תודה.

    השבמחק
  4. איזה כיף לקרוא, תודה :)

    השבמחק