יום רביעי, 8 באוקטובר 2014

איך להתכונן ליום צילומי אדריכלות בשלושה שלבים

כשאני סוגרת יום צילומים עם לקוחה, אני בד"כ שולחת לה למייל דף עם המלצות כיצד להתכונן ליום צילומים.

ביום הצילומים האחרון שלי עם המעצבת ציפי אברמוב היא ממש צחקה על רמת הפירוט של הדף : "לגהץ את המצעים והמפות? לא הגזמת ?"

אבל לא, לא הגזמתי. מבחינתי יום צילומים זו הזדמנות חד פעמית להציג את העבודה שלכן במיטבה וחבל שזה ייפול על דברים קטנים כמו קמטים בטקסטיל.

עיצוב פנים: ציפי אברמוב

עיצוב פנים: ציפי אברמוב

אז במיוחד לכבודכן אני כותבת את הפוסט הזה היום, כיצד להתכונן ליום צילומים ומשתפת אתכן בטיפים מניסיוני וגם מניסיונן של יונית שטרן וקרן בר מעצבות פנים נהדרות, שאיתן אני אוהבת לעבוד.
הטיפים מנוסחים בלשון נקבה כי רובנו כאן נשים, אבל אם יש גם גבר בחבורה - הי! גם אתה מוזמן!


התמונה מפה

שבועיים לפני יום הצילומים:

1. לבחור צלמת שאת מתחברת אליה, כיף לך לעבוד איתה והיא עוזרת לך לחשוב על הפרטים הקטנים והשם שלה מתחיל בא'... :-)

2. לתאם עם הלקוחות שלך, כדאי להסביר להם מראש כמה זמן יקחו הצילומים ומה מצופה מהם במהלכם. אם את מעדיפה שנצלם בהעדרם והם סומכים עלייך להכנס לבית בלעדיהם, ודאי את הסידורים הנדרשים לכך.

3. לחשוב מראש מהי מטרת הצילומים, מה תרצי להפיק מהם? האם התמונות מיועדות לאתר שלך או למגזין? כדאי לחשוב מראש על איך תרצי להציג את הדירה ולאבזר אותה לפי הקונספט (לפוסט על איך להעביר קונספט בצילום לחצי כאן). יש חנויות מהן ניתן להשאיל פריטים לצורך הצילומים.

4. להכין רשימה לפי חדרים ולפי התמונות שאת רוצה שיהיו בכל חדר. ואז לארגן מראש את כל הפריטים שאת מביאה במיוחד לצילומים לפי חדרים בכדי לא לשכוח שום דבר לרגע האחרון. כשאת עורכת את הרשימה תחשבי על כל פריים – מה הוא ייכלול.


עיצוב פנים: יונית שטרן

עיצוב פנים: יונית שטרן

יום לפני הצילומים:

5. אבזרי את הדירה- פרחים ועציצים תמיד יוסיפו ירוק בעיניים ויעשו טוב לדירה. קערת פירות, ערמת מגזינים ופריטים יומיומיים ימחישו את החיים בבית ואת האנשים שגרים בו.
עיצוב פנים: מריה אוסטינט


6. מייני את האביזרים שאת מביאה לפי חדרים וסדר צילום על מנת שלא תצטרכי לחפש אותם במהלך העבודה.

עיצוב פנים: קרן בר

7.  אם יש לך חברה, אחות או כל מישהו שפנוי בזמן הצילומים ויכול לעזור לך במהלכם, העזרי בו! להעביר מהאוטו לבית ובחזרה, לארגן ולקפל וכו'... כדאי שיהיה שם מישהו נוסף שיתן יד.

ביום הצילומים עצמו:

8. בוקר טוב! אל תשכחי לאכול ארוחת בוקר מלאה ולהכין לך כריך ושתייה ליום הצילומים. את צריכה להיות במיטבך, ערנית ובטח לא רעבה.




9. אני מצ'פרת את הלקוחות שלי בתמונת תדמית שלהן בדירה המעוצבת. אם גם את מצטלמת כדאי להתאפר, להתלבש יפה ולדאוג שהלבוש ייראה טוב על הרקע.

קרן בר

10. כדאי להגיע לדירה שעתיים לפני הזמן שנקבע, לעבור חדר חדר, לוודא שהמראות נקיות, שהמצעים מגוהצים ושהכל ממוקם בזווית הנכונה. (הכיני ערכת 'עזרה ראשונה' הכוללת: ספריי לניקוי מראות, מגבונים ומגהץ).


עיצוב פנים: מריה אוסטינט

 

11. שמפו וסבון/מברשת ומשחות שיניים שהם בשימוש יום יומי לא ייצטלמו יפה, כדאי להעלימם או להביא חדשים לצילום.

עיצוב פנים: מירב קצמן

עיצוב פנים: יונית שטרן


עיצוב פנים: קרן בר


12.  כשהצלמת מגיעה עברי איתה על רשימת התמונות שרצית וודאי שכל מה שהתכוונת אכן צולם.

עד כאן להפעם, מקווה שהטיפים שלי יעזרו לכן ביום הצילומים הבא. אם אתן רוצות שאשלח לכן את הצ'ק-ליסט של הלקוחות הפרטיים שלי, אתן מוזמנות להשאיר את כתובת המייל שלכן בתגובות או לשלוח לי בפייסבוק והרשימה בדרך אליכן.


חג שמח אביבית

2 תגובות:

  1. אשמח לקבל את הצ'ק-ליסט. תודה רבה, ענת מינץ anat@insideart.co.il

    השבמחק
  2. הי ענת,
    בשמחה - בדרך אליך

    השבמחק