יום שני, 23 בפברואר 2015

איך טיול בהר של זבל יכול להיות בילוי משפחתי נהדר

אני אוהבת לגלות מקומות מיוחדים לבילויים משפחתיים (אתן יכולות להיכנס לפוסט הזה ולהיזכר)
אז יש לי עוד המלצה חמה אליכן: פארק אריאל שרון.

יום שבת בבוקר הוא זמן שליו במיוחד, לאחר ארוחת הבוקר אני תמיד מחפשת מה לעשות עם הבנות.
שמעתי שעבדו לא מעט על הר הזבל חירייה, במטרה להפוך אותו לפארק חדשני ויפהפה מלא בטבע - ועכשיו הוא פתוח לציבור! היה ברור נוסעים לשם :)

ברגע שהחננו את האוטו, הגדולה שלי יצאה ממנו ישר והחלה להתרוצץ בכל המקום ולהתלהב.

הנקודה הראשונה שהגענו אליה הייתה תצפית מרהיבה, שממנה יכולנו לצפות על רוב ערי גוש דן.

ואז ראינו שהגשם מתקרב ובמקום לברוח הביתה החלטנו למצוא מקום מסתור ולחכות שהגשם ייפסק.
ראינו שליד האגם ישנו מרכז מבקרים אז נכנסנו לשם וחיכינו עד יעבור זעם הגשם.
ימים גשומים יוצרים שמיים מאוד דרמטיים שאני ממש אוהבת לצלם.

מרכז המבקרים

אחרי שהגשם הפסיק, המשכנו לטייל בפארק הרטוב. חלק מהפארק עדיין לא בנוי, אבל יש מרחבים מעוצבים ויפים שממש כדאי לראות.

כל הפארק מבוסס על עקרונות מחזור ירוקים ולכן זו הזדמנות טובה לדבר עם הילדים על מחזור, ואיך אפשר להפוך משהו שהיה מטרד למשהו נהדר שכולם נהנים ממנו. אפשר לפגוש פה המון דברים ממוחזרים כמו הקיר הזה:

או אבני השפה האלה:

ואפילו תפסתי את הבנות ברגע אינטימי

עוד כמה עובדות מעניינות על הפארק:
  • זהו אחד מהפרוייקטים הגדולים בעולם בתחום השיקום הסביבתי.
  • הפארק משתרע על שטח של כ-8,000 דונם (כמו כל העיר בת ים)!
  • בפארק עוברים שני נחלים: נחל איילון מצפון ונחל שפירים מדרום.
  • בפארק יש מגוון של חיות: זוחלים, יונקים, דו חיים, ומעל ל-170 מיני ציפורים!

כשיצאנו מהפארק קלטתי עוד כמה פריימים מגניבים על גבול המוזרים שהייתי חייבת לצלם:

אני מקווה שעשיתי לכן חשק לקפוץ לבקר בפארק אריאל שרון, אתן מוזמנות לכתוב לי בהערות חוויות והמלצות שלכן.
*אם אתן מעוניינות לקבל התראות למייל לגבי פוסטים חדשים אתן מוזמנות להירשם, ממש פה בצד ימין